dinsdag 24 maart 2015

Gepoot

Weer even gebruik gemaakt van het mooie weer en lekker wezen wroeten.
Ben nu bezig om bakken en vakken van 2 bij 1 meter in de tuin te maken.


Ik wil proberen om tijdens dit seizoen alle bakken van hout te maken. Hiervoor ga ik hout van oude tuinhekken gebruiken. Het moet natuurlijk zo min mogelijk kosten dus marktplaats afspeuren naar gratis tuinschermen. Ik heb er nu 4 klaar en de overige bakken worden net zoals in de voorgaande jaren vakken. Die maak ik van hard houten palen en daar trek ik een touw om heen.
En vandaag heb ik mijn zaaiplankjes getest. En die deden het goed :) plankje in de grond, aandrukken en gaatjes op de juiste afstand.

De sjalotjes zitten er nu, 4 soorten: Franse Jersey sjalot Mikor en Longor, Red Sun en Golden Gourmet. En de wortels Nantes en Parijse Markt in het midden. Daarnaast ook een bak met spinazie Securo ingezaaid.


De aardbeien staan er nog wat minnetjes bij. En langs de rand heb ik knoflook geplant. Ben dus alleen vergeten om op te schrijven welk soort. Maakt ook niet uit ze smaken altijd goed :)


De rabarber begint nu ook blad aan te maken. Ik heb vorig jaar ook nog een ander soort geplant maar die zien er erg bruin uit. Er is geen enkel blad te zien. Ik wacht nog even af...



Geen opmerkingen:

Een reactie posten