donderdag 8 januari 2015

Hebbes

Ze zijn binnen...al mijn bestelde zaden en sjalotjes.


Ik heb voor dit jaar naast de oude vertrouwde Red Sun sjalotjes twee nieuwe soorten besteld, Jersey sjalot Mikor en Longor.
De Red Sun doet het in mijn moestuin altijd uitstekend en de smaak is prima.










Ook de tuinbonen zijn binnen. Het is een mini rasje, The Sutton/Scorpio, met een leuke opbrengst. De peulen blijven mooi klein en je kunt de plantjes overal tussen stoppen.
De paksoi doet weer mee dit jaar. Dit is ook een mini versie, Baby Pak Choi. Deze ga ik in de achtertuin in bakken doen. Paksoi is een leuke vulgroente in roerbak gerechten en dan is het wel zo makkelijk dat deze dicht bij huis staan.
Daarnaast een, voor mij, nieuw soort gele stamboon Maxidor/Gondola.
En een pakje met mini paprika zaden Yummy Mixed. Puur voor de lol. Een deel van de plantjes voor mijzelf en een deel voor een vriendin waarmee ik zaden heb uitgewisseld.
Deze paprika's gaan straks in de achtertuin in bakken.



En de laatste lichting zaadjes. Wat kruiden en nog meer paprika en tomaten.
Van peterselie hebben we eigenlijk nooit genoeg plantjes. Daar ga ik dit jaar maar eens wat aan doen. Naast de gewone moskrul heb ik nu een platte peterselie de Comune 2 en een grootbladige peterselie de Italiaanse Gigant. En verder de gewone tijm en oregano. Die ga ik ook in bulk zaaien en dan in de moestuin zetten. Een deel wordt dan gedroogd en de rest van de plantjes zet ik in voor de combinatieteelt en puur omdat ze zo lekker ruiken en mooi bloeien :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten